Rauhallista joulua

Jälleen yksi aktiivinen kuorovuosi takana! Pidimme keväällä kaksi konserttia; huhtikuussa esiinnyimme Kallion kirkossa yhdessä upean kanteletaitelija ja entisen Oulaisten nuorisokuorolaisen, Ida Elinan kanssa. Urkuja konsertissa soitti Tommi Niskala. Kevätkauden päätteeksi lauloimme ikivihreitä sävelmiä yhdessä Seniorimieslaulajien kanssa Oulaisissa. Syyskautemme aloitimme Raudaskylällä ja konsertoimmekin heti seuraavana päivänä Ylivieskan hienossa, uudessa kirkossa, jossa meitä avusti myös kanttori Eeva Korhonen. Syksyyn liittyi tällä kertaa hieman ikävämpiäkin kokemuksia, sillä jouduimme haikein mielin perumaan marraskuulle suunnitellun Pohjoisen taivas -konsertin lukuisten sairastapauksien vuoksi.

Kautemme päättyi viime viikonloppuna, voisiko sanoa, perinteisesti joulukonserttiin. Jo vuonna 1981 alkanut ja yli 40 vuotta jatkunut Oulaisten Nuorisokuoron aloittama joulukonserttiperinne joulua edeltävänä viikonloppuna jatkui uudistuneena tänäkin vuonna, nyt Välkkeen johdolla. Solistina konsertissamme lauloi oulaistelaislähtöinen tenori Juho Punkeri. Säestyksistä vastasivat Oulunsalo Ensemble-yhtyeen ammattilaisista koostuva jousikvintetti sekä urkuri Elias Niemelä ja pianisti Johanna Tilus. Janne Nietula trumpetteineen oli myös tuttuun tyyliin mukana. Lämmin kiitos vielä niin yleisölle kuin kanssaesiintyjille jälleen yhdestä tunteikkaasta konserttikokemuksesta!

Nyt on aika siirtyä ansaitulle joululomalle. Tulevana keväänä Välke keskittyy uuden ohjelmiston harjoitteluun. Konserttikin on suunnitteilla loppukeväälle ja syksylle on myös luvassa paljon kaikkea mielenkiintoista. Eli olkaahan kuulolla.

Näiden laulujen myötä Välke kiittää kaikkia kuulijoitaan ja yhteistyötahojaan kuluneesta vuodesta.

Rauhallista Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta!